maanantai 6. syyskuuta 2010

Pehmoiset sudet

Olen ollut hullaantunut susiin koko ikäni. Jo ihan pienenä ilmoitin aina että susi on suosikki eläimeni. Toinen rakkauteni lapsena ja edelleen nyt ovat pehmolelut. Nämä kaksi asiaa eivät koskaan yhdistyneet lapsuudessani koska mistään ei kerta kaikkiaan löytynyt minulle susi pehmolelua. Husky pehmolelut saivat lapsuuden leikeissäni ajaa suden asemaa.

Kun vietin vuonna 07-08 välivuotta tein reissun perheen jäsenien kanssa lappiin. Minun valitsema vierailu paikka oli tietenkin Ranuan eläinpuisto. Sieltä löysin elämäni ensimmäisen isomman susi pehmolelun.Tämä ihastuttava istuva, sinisilmäinen susi-hukkanen on 25 cm korkea. Turkki on silkkimäisen pehmeä. Valitettavasti en tiedä minkä valmistajan tämä suloinen pehmo on sillä tapani mukaan leikkaan kaikki ylimääräiset laput pehmoleluista pois, enkä tuohon aikaan kirjoittanut vielä ylös valmistajia.

Tämä ihana jättiläinen oli varsinainen löytö. Vanhempani olivat viemässä minua linja-autolle Kuopioon syksyllä 08. Koska aikaa oli reilusti kävimme Kuopion Maksimakasiinissa. Sieltä keskikäytävän keskelle sijoitetussa korikosta oli näitä ihastuttavia susia iso liuta. Nappasin sieltä mieleisen syliini ennen kuin edes katsoin hintaa sillä päätös oli selvä "tämä on minun, maksoi mitä maksoi." Hinta oli mielettömän pieni suden kokonaan nähden. Noin 30 euroa on todella vähän metrin mittaisesta susihukasta. Mitta on hännänpäästä nenänpäähän. Tämän hukkasen turkki on aivan aidon tuntuista ja hukkanen onkin viettänyt useamman kerran aikaa kainalossani päivänokosten aikaan. Myöskään tämän susi-hukkasen valmistajaa en tiedä.

Jos joku lukijoista tietää kumpaisenkaan pehmolelun valmistajan jakakaa tieto minulle.

3 kommenttia:

  1. MUL ON SAMALAINEN!!!!!!!!!!!!!

    VastaaPoista
  2. mullaki on toi alimmainen mut se on vähä kulunu sen nimi on Jemppa:)

    VastaaPoista
  3. Mulla on tommonen istuva susi jonka merkkii et tiedä, mutta harmi, kun en itekkään tiiä valmistajaa. On siinä lappu vielä jäljellä, mutta siinä ei lue muuta kun "Ei sovi lapsille alle 3 vuotta". Ja mulla on myös toinen samanlainen kun se, mutta pienempi, ehkä noin. 15 cm. siinäkin on lappu, mutta siinäkään ei lue valmistajaa :( harmi.

    VastaaPoista